Het begon allemaal in 1928 toen Pieter Borgdorff, de grootvader van Chris, zijn eerste schreden zette op het verzekeringspad . Hij werd een bekend figuur in Overschie. Gehuld in een herkenbare, traditionele bode-cape met zijn lederen tas haalde hij jarenlang wekelijks deur aan deur de verzekeringspenningen op.
De liefde voor het verzekeringsvak had Pieter overgebracht op zoon Toon, die aanvankelijk zijn vader meehielp in de zaak. Om economische redenen besloot hij na de oorlog – 1946 – om een eigen assurantiekantoor te starten, eveneens in Overschie. Net als zijn vader bouwde ook Toon een zeer goede naam op in verzekeringsland, zowel bij zijn klanten als bij de verzekeringsmaatschappijen waar hij de verzekeringen onderbracht. In de jaren die daarop volgden breidden zowel Pieter als Toon hun bedrijf uit. Na het overlijden van Pieter in 1957 werden de assurantieportefeuilles samengevoegd.
In 1968 kwam de toen 18-jaar jonge Chris in de zaak. Vier decennia lang heeft hij het werk van zijn grootvader en vader voortgezet, het kantoor verder geprofessionaliseerd en de klantenkring verder uitgebouwd. In de loop der jaren is de Nederlandse samenleving danig veranderd. De economische omstandigheden zijn beduidend verbeterd, zo ook de woon- en leefomstandigheden. Al die zaken hebben uiteraard hun invloed gehad op de werkzaamheden van een assurantie-adviseur. De bezittingen van mensen namen toe en daarmee de kans op (inkomens)verlies bij beschadiging (door brand of waterschade) of vermissing (diefstal of verlies). Ook een auto werd voor steeds meer mensen haalbaar. Verzekeren werd belangrijker en – wat zeker niet minder belangrijk is – ook meer betaalbaar voor steeds meer mensen. Naast schadeverzekeringen kwamen ziektekostenverzekeringen, levensverzekeringen (inkomensderving door overlijden kostwinner) en andere inkomensverzekeringen (arbeidsongeschiktheid) in zwang. Later kwamen daar pensioenen bij als noodzakelijk geworden aanvulling op de oudedagsvoorziening (AOW) van overheidsoverwege.
Als je iets zou moeten noemen wat in al die jaren niet is veranderd en derhalve de tand des tijds goed heeft doorstaan, dan is het de persoonlijke aandacht die klanten van 'Borgdorff' krijgen. Dat is ook één van de redenen dat Chris in al die jaren niet of nauwelijks met personeel heeft gewerkt en mede daardoor zijn bedrijf bewust kleinschalig heeft gehouden. Omdat alleen op die manier de groei van zijn bedrijf niet ten koste hoefde te gaan van de kwaliteit van het hoge serviceniveau waarvan hij oprecht vindt dat zijn klanten daar recht op hebben.
In 1995 kwam Rinske niet alleen het leven van Chris 'opfleuren', maar ook het kantoor versterken. Met haar nuchtere, doch charmante en gastvrije (Friese) in- en opstelling vormde zij al snel een welkome aanvulling en werd het team van 'Borgdorff' een goed geoliede en uitstekend op elkaar afgestemde twee-eenheid. Met twee zaken hoog in het vaandel: oog voor kwaliteit en voor de mens achter de klant.